Ενδεχομένως να μπορείτε να λάβετε αποζημίωση για μη χρησιμοποιημένα εισιτήρια αλλά εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες.
1) Είδος εισιτηρίου
Δεν υποστηρίζεται επιστροφή χρημάτων για τα πιο φθηνά εισιτήρια, ειδικά με τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Ωστόσο, μπορούμε να το ελέγξουμε εμείς για χάρη σας, ορισμένες φορές αυτομάτως online - μεταβείτε στη «Διαχείριση της κράτησής μου» για περισσότερες λεπτομέρειες.
2) Όταν ακυρώνετε
Κανονικά, δεν ισχύει επιστροφή χρημάτων από την αεροπορική εταιρεία, αν δεν ακυρώνετε τις πτήσεις σας πριν από την πτήση αναχώρησης. Αν δεν κάνετε ακύρωση πριν από την αναχώρηση και δεν εμφανιστείτε στην πτήση, η αεροπορική εταιρεία χαρακτηρίζει το περιστατικό ως «Απουσία». Σε αυτές τις συνθήκες, είναι πολύ απίθανο η αεροπορική εταιρεία να επιτρέψει επιστροφή χρημάτων και η αεροπορική εταιρεία μάλλον θα ακυρώσει αυτόματα την πτήση επιστροφής σας. Αν είστε βέβαιοι ότι θα χάσετε την πτήση, επικοινωνήστε με την αεροπορική εταιρεία, μόλις το μάθετε, για να δείτε τι εναλλακτικές υπάρχουν και να ζητήσετε να διατηρηθεί η πτήση επιστροφής σας.
3) Εκούσια ή ακούσια
Αν θέλετε να ακυρώσετε, η επιστροφή χρημάτων θα καθοριστεί από τις προϋποθέσεις του εισιτηρίου. Οι προϋποθέσεις του εισιτηρίου εφαρμόζονται από κάθε αεροπορική εταιρεία και ενδέχεται να διαφέρουν ανά αεροπορική εταιρεία, ανάλογα με την τιμή που πληρώσατε για τη συγκεκριμένη πτήση. Γενικά, όσο πιο χαμηλή είναι η τιμή, τόσο πιο υψηλά τα πρόστιμα ακύρωσης και, όπως προαναφέρθηκε, ενδέχεται τα εισιτήρια να μην περιλαμβάνουν επιστροφή χρημάτων.
Αν η αεροπορική εταιρεία ακυρώσει την πτήση σας, τότε πρέπει να προσφέρει εναλλακτική πτήση ή πλήρη επιστροφή χρημάτων. Αν η ακύρωση γίνει όταν βρίσκεστε στο αεροδρόμιο, ενδεχομένως να δικαιούστε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία, επομένως πρέπει να απευθυνθείτε στον γκισέ της αεροπορικής εταιρείας, ειδικά για την Ευρώπη όπου οι πτήσεις καλύπτονται από την αποζημίωση καθυστέρησης πτήσης και ακύρωσης της ΕΕ (Κανονισμός ΕΕ 261/2004).
Οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται αυτήν τη στιγμή 3 έως 6 μήνες για να απαντήσουν παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 261/2004, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να επιστρέψουν χρήματα εντός 7 ημερών.
Αν η ακύρωση της πτήσης σας οφείλεται σε πτώχευση της αεροπορικής εταιρείας, τότε οι διαδικασίες διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο της αεροπορικής εταιρείας και τη χώρα όπου εδρεύει η αεροπορική εταιρεία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα επικοινωνούμε το συντομότερο δυνατό για να σας συμβουλεύσουμε σχετικά με το τι μπορείτε να κάνετε, αλλά, κανονικά, η νομική διαδικασία είναι χρονοβόρα, δηλαδή συχνά υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην αποζημίωση και μπορεί να μην υπάρξει και καθόλου αποζημίωση. Απευθυνθείτε στον ασφαλιστή ή τον φορέα έκδοσης της κάρτας σας, για να δείτε αν προβλέπεται κάποια κάλυψη.
Διαχείριση της κράτησής μου